UOB, Citi’nin Endonezya tüketici bölümünün satın alımını tamamladı
SİNGAPUR – United Overseas Bank Limited (UOB), Citibank NA’nın Endonezya’daki tüketici bankacılığı işletmesini satın alarak Asya’daki bir dizi Citi elden çıkarma işlemini tamamladı. Bu süreç, Citi’nin 2021’de başlayan ve bölgedeki kurumsal işlerine odaklanan operasyonlarını kolaylaştırma stratejisinin bir parçası.
Bireysel bankacılık ve kredi kartı hizmetlerini içeren anlaşma, Citi’ye 1,1 milyar dolarlık yasal sermaye avantajı sağlıyor. Bu, Citi’nin dünya genelindeki on dört pazardan çekilme yolunda ilerlerken Asya’daki tüketici bankacılığı faaliyetlerinden dokuzuncu çıkışı oldu.
Citi Legacy Franchises CEO’su Titi Cole, bu kapsamlı geçişte yer alan grupların kolektif çabalarına övgüde bulundu. Endonezya’daki tüketici biriminin satışı, Citi’nin Çin’deki perakende varlık biriminin geçen ay HSBC’ye devredilmesinin ardından gerçekleşti ve bankanın stratejik yenileme konusundaki kararlılığını bir kez daha teyit etti.
Citi Endonezya CEO’su Batara Sianturi, bankanın satış sonrasında Endonezya’daki kurumsal faaliyetlerini genişletme niyetinin altını çizdi. Bu arada Citi küresel stratejisiyle ilerlemeye devam ediyor. Çin ve Kore’de devam eden operasyonlar sona ererken, Meksika’nın tüketici bankacılığı kolu için bir ilk halka arz (IPO) planlanıyor ve Polonya tüketici bankacılığı segmenti için yenilenmiş bir çıkış süreci sürüyor.
UOB’nin satın alması, Singapur merkezli bankanın Endonezya’daki varlığını artıracak ve 1 Kasım 2022’den bu yana Malezya ve Tayland’dan ve 1 Mart 2023’ten itibaren Vietnam’dan yapılan başarılı satışları da içeren Güneydoğu Asya ayak izini güçlendirecek. Bu, değerli bir adımı temsil ediyor.
Bu süreçler dizisi, UOB gibi bölgesel oyuncuların tüketici işlerini genişlettiği, Citi gibi küresel bankaların ise daha kârlı bölümlere odaklandığı Asya bankacılığındaki değişen manzaranın altını çiziyor.
InvestingPro İçgörüleri
United Overseas Bank (UOB) ve Citibank (Citi) bu stratejik değişime yön verirken InvestingPro değerli bilgiler sunuyor.
UOB’nin bakış açısına göre, zayıf brüt marjlara ve düşük fiyat oynaklığına rağmen bankanın 32 yıl üst üste temettü ödemelerini sürdürme konusunda güçlü bir geçmişi var. Bu, istikrarlı getiri arayan yatırımcılar için cazip olabilir. Ek olarak banka 52 haftanın en düşük seviyesinde işlem görüyor ve bu da bir satın alma fırsatı sunabilir.
Citi’ye gelince, banka, hisse başına kazançta bir düşüş eğilimi yaşarken, gelir artışının hızlandığını ve temettü kesintilerini zorlayabilecek zayıf kazanç ve nakit akışını gördü. Bu, operasyonları kolaylaştırma ve kurumsal işlere odaklanma stratejisinin işe yaramaya başladığını gösteriyor.
Gerçek zamanlı InvestingPro verilerine göre UOB’nin 2023 3. çeyreği itibarıyla piyasa değeri 34,1 milyar USD ve F/K oranı 8,39’dur. Son on iki aylık geliri 3Ç 2023 itibarıyla %27,1 artışla 9435,44 milyon ABD doları oldu. Citi ise 2023’ün 3. çeyreği itibarıyla 86,81 milyar ABD doları tutarında daha büyük bir piyasa kapitalizasyonuna ve 7,09’luk daha düşük bir F/K oranına sahiptir. Aynı dönemdeki geliri ise 72,55 milyar USD ile oldukça yüksek ancak %2,33 ile daha yavaş bir büyüme oranına sahip.
Bunlar abonelere sunulan birçok InvestingPro İpuçlarından sadece ikisi. Şu anda InvestingPro, aboneliklerde %55’e varan indirimlerle özel bir Kara Cuma indirimi sunuyor. Bu, yatırımcıların bilinçli kararlar almasına yardımcı olacak çok sayıda ek ipucu ve veriye erişim sağlar.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.